غضنفری :370 پروژه صنعت و معدن در دهه تولید ملی به بهره برداری می رسد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت‌، 'مهدی غضنفری' اعلام كرد‌: آغاز این دهه‌ با روز اصناف و برپایی همایشی برای تجلیل از صنوفی كه در همه حوزه‌های مختلف یاری‌گر نظام توزیع و دولت در تنظیم بازار بودند، خواهد بود و دهم تیرماه نیز برای تجلیل و قدرشناسی از تولید‌كنندگان و سرمایه‌گذاران همایش صنعت و معدن برگزار می‌شود.

به گفته وی‌، در دهه تولید ملی‌، علاوه بر همایش‌های مختلف كه به تبیین راهكارهای تولید ملی پرداخته می‌شود و برای مشكلات این حوزه نیز راه‌حل‌هایی اندیشیده می‌شود، حوزه تولید و صنوف شاهد چند رویداد مهم نمایشگاهی، امضاء تفاهم‌نامه، افتتاح طرح‌های مختلف صنعتی و معدنی خواهد بود.

وی همچنین گفت‌: در این ایام تفاهمنامه‌ای با اصناف جهت استقرار تعداد بیشتری ماشین فروش در واحدهای صنفی به امضا می‌رسد.

** افتتاح 370 پروژه صنعتی و معدنی

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در ادامه ، افتتاح 370 پروژه صنعتی‌ و معدنی با بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای 23 هزار نفر را از جمله برنامه‌های دهه صنعت و معدن عنوان كرد.

وی با اشاره به افتتاح خط تولید رانا به عنوان دومین خودروی ملی در روز 27 خردادماه با حضور یكی از مقامات ارشد كشور، گفت: رانا خودروی متوسط خانوادگی و منطبق با استانداردهای روز دنیا و تجهیزات مناسب است و می‌تواند جانشین برخی خودروهای شناخته شده فعلی باشد كه پیش‌بینی می‌شود با هدف‌گذاری 1 میلیون دستگاه طی 7 سال با نگاه به تأمین بازار داخل و صادرات بتواند بازار خوبی را از آن خود كند‌.

غضنفری گفت : پس از افتتاخ خط تولید رانا‌، كارگروه حمایت از تولید ویژه خودرو با حضور یكی از مقامات كشور در محل یكی از خودروسازی‌های بزرگ برگزار و در این نشست قرار است مسایل و مشكلات خودروسازان و قطعه‌سازان مطرح شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه بزرگ احیای مستقیم در شركت فولاد مباركه اصفهان با عنوان «‌شهید خرازی» گفت: در آنجا نزدیك به 120 میلیارد تومان سرمایه ثابت ریالی و 28 میلیون یورو سرمایه ثابت ارزی صورت گرفته كه زمینه اشتغالزایی 700 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌كند‌.

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت‌، از پروژه بزرگ فولاد مباركه به عنوان یكی از پروژه‌های عظیمی نام برد كه به دست توانای كارشناسان و مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده و گفت‌: این پروژه مایه افتخار همه مهندسان ایرانی است‌.

غضنفری یادآور شد: با آغاز به كار این پروژه‌، 5.1 میلیون تن آهن اسفنجی به ظرفیت تولید كشور اضافه می شود.

وی با بیان اینكه پروژه‌های دهه تولید ملی‌، با حضور مقامات ارشد نظام‌، برخی وزرا و یا استانداران افتتاح می‌شود، ابراز امیدواری كرد تا در مسیر سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و تأمین مالی‌، تعدادی از ابزارهای جدید تامین مالی طی روزهای آینده كلید زده شود‌.

** رشد تولید در 2 ماه امسال

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از رشد تولید صنعتی در دو ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت فولاد خام بیش از 9 درصد رشد داشته و به 6.2 میلیون تن رسید، حال آنكه این رقم در سال گذشته 4.2 میلیون تن بود‌.

وی همچنین با اشاره به رشد شش درصدی محصولات فولادی در دو ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح كرد: این رقم امسال 3 میلیون تن بود اما در سال گذشته 8.2میلیون تن بود.

رشد شش و نیم درصدی سیمان با 4.11 میلیون تن در سال جاری(‌پارسال 7.10 میلیون تن) رشد 7 تا 11 درصدی شمش سرب‌، شمش روی و كاشی در دو ماه امسال از دیگر موضوعاتی بود كه وزیر صنعت‌، معدن و تجارت به آن اشاره كرد.

غضنفری این موضوع را نیز گفت كه صادرات سایر كالاها مثل پتروشیمی و غیره 5 تا 10 درصد رشد داشته است‌.

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت گفت: با وجود فشارهای برنامه‌ریزی شده مختلفی كه از سوی دشمنان به اقتصاد كشور وارد می‌شود‌، همدلی و تعاون خوب تولید‌كنندگان باعث شده تا آنها از فشارها در مسیر رشد و ترقی استفاده كنند و به همین دلیل تولید در 2 ماه امسال به اهداف خود دست یافته است‌.

وی با بیان اینكه وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در سال تولید ملی بیش از گذشته تلاش مضاعف خود را برای تحقق اهداف این سال به كار می‌برد‌، گفت‌: برای كمك به بنگاه‌های تولیدی و حل مشكلات آنها علاوه بر ما‌، وزارت امور اقتصادی و دارایی‌، بانك مركزی‌، گمرك و سایر دستگاه‌های پشتیبان مثل وزارت كار می‌توانند‌، كمك كنند كه خوشبختانه آنها به وظیفه خود آگاه بوده و به‌طور حتم ما را در رفع مشكلات حوزه تولید كمك خواهند كرد.

اقتصام** 9141*1580





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: